Instagram annoncering
Instagram er et kæmpe socialt medie, hvor man hovedsageligt annoncerer ved hjælp af visuelt content. Platformen deler data med Facebook, hvor der anvendes samme redskaber til administrering. Dette betyder at man kan opnå samme præcision i sin markedsføring som på Facebook.
Hvorfor Instagram annoncering?
Instagram er en meget attraktiv platform at benytte til visuel branding og annoncering. Her har brugere flere tendenser til at holde sig opdateret i sit nyhedsfeed og interesser. Her er det vigtigt at det visuelle content har en vis standard for at hamle op med konkurrencen. Derudover er alle data, som er opgivet på Facebook, integreret sammen med brugernes tilhørende instagram. Derved kan man opnå lignende effektivitet i at ramme præcise målgrupper til annoncering, som på Facebook.
Nogle af fordelene ved instagram annoncering er:
- Stort potentiale til branding og showcase af produkter/services
- Synlighed og tilgængelighed.
- Massiv spredning til dine følgere – alle ser dine opslag, ingen sorteres fra.
- Billeder og videoer skaber værdi for eksisterende såvel som potentielle kunder.
Opbygning af en Instagram kampagne
Opbygningen af en instagram kampagne er et resultat af en lang række overvejelser inden og under kampagnes forløb. Vi gør brug af oplyst data til at præcisere målretningen og sikre et optimalt afkast på markedsføringen. Vores mål er at du får en kampagne der er værdiskabende og tilrettelagt dine mål.
Vi har samlet tre faktorer, som er afgørende for at have en succesfuld Instagram kampagne.
Formål
- Større kendskab til dit brand?
- Mere trafik til din hjemmeside?
- Flere Køb / salg / tilmeldinger ?
- Showcase produkter?