Instagram annoncering

Instagram er et kæmpe socialt medie, hvor man hovedsageligt annoncerer ved hjælp af visuelt content. Platformen deler data med Facebook, hvor der anvendes samme redskaber til administrering. Dette betyder at man kan opnå samme præcision i sin markedsføring som på Facebook. 

Hvorfor Instagram annoncering?

Instagram er en meget attraktiv platform at benytte til visuel branding og annoncering. Her har brugere flere tendenser til at holde sig opdateret i sit nyhedsfeed og interesser. Her er det vigtigt at det visuelle content har en vis standard for at hamle op med konkurrencen. Derudover er alle data, som er opgivet på Facebook, integreret sammen med brugernes tilhørende instagram. Derved kan man opnå lignende effektivitet i at ramme præcise målgrupper til annoncering, som på Facebook. 

Nogle af fordelene ved instagram annoncering er:

  • Stort potentiale til branding og showcase af produkter/services
  • Synlighed og tilgængelighed.
  • Massiv spredning til dine følgere – alle ser dine opslag, ingen sorteres fra.
  • Billeder og videoer skaber værdi for eksisterende såvel som potentielle kunder.

Opbygning af en Instagram kampagne

Opbygningen af en instagram kampagne er et resultat af en lang række overvejelser inden og under kampagnes forløb. Vi gør brug af oplyst data til at præcisere målretningen og sikre et optimalt afkast på markedsføringen. Vores mål er at du får en kampagne der er værdiskabende og tilrettelagt dine mål.  

Vi har samlet tre faktorer, som er afgørende for at have en succesfuld Instagram kampagne. 

Hvad vil du opnå med din instagram annoncering?
Formål
Hvad vil du gerne opnå med din kampagne? 
- Større kendskab til dit brand? 
- Mere trafik til din hjemmeside? 
- Flere Køb / salg / tilmeldinger ?
- Showcase produkter?
Hvad vil du opnå med din instagram annoncering?
Hvem er din målgruppe?
Målgruppe
En målgruppe kan opbygges gennem flere forskellige metoder. Her defineres den eksempelvis på oplyste data gennem Instagram, eller som geografi, køn, alder, interesser, tendenser mm.
Hvem er din målgruppe?
Hvordan skal annoncerne vises?
Visning
Instagram har mange forskellige muligheder indenfor annonceformater og branding af din virksomhed. Her har du muligheden for at benytte typiske formater som: Video- og billedeannoncer, Instagram-Live, Video-stories, produkt-showcase mm.
Hvordan skal annoncerne vises?

Har du styr på din instagram annoncering?

Vi har et yderst kvalificerede hold, som består af et ungt og dynamisk team med mange års erfaring i den digitale jungle. Ved hjælp af disse kompetencer har vi mulighed for at rådgive og dække alle typer virksomheder.