LinkedIn annoncering

LinkedIn er verdens største faglige netværk på internettet. Her er der fokus på brugernes professionelle liv, og er primært kendt som en online-platform, der forbinder et netværk af tidligere- og nuværende samarbejdspartnere, kollegaer og kunder. Fælles for alle brugere på LinkedIn er, at de har en faglig detaljeret profil. Dette kan linkedIn annoncering bl.a. bruges til at ramme meget præcise målgrupper og fagfolk. 

Hvad er LinkedIn annoncering?

LinkedIn er en essentiel platform, når man vil ramme en specifik målgruppe ud fra erhvervserfaring, uddannelse, jobtitler mm. Den helt store fordel ved LinkedIn er, at alle brugere har udfyldt præcise data om deres professionelle liv, hvilket man kan målrette sin markedsføring efter. 

Der er mange fordele ved annoncering på LinkedIn, nogle af dem er; 

  • Præcise målgrupper ifht. erhverv, stillinger og virksomheder.
  • Erhvervs-orienteret platform.
  • Synlighed og tilgængelighed blandt professionelle.
  • Driver relevant trafik til din side.
  • Effektiv til at finde kvalificeret personale.

Opbygning af en LinkedIn kampagne

Opbygningen af en LinkedIn kampagne er et resultat af en lang række overvejelser inden og under kampagnens forløb. Vi gør brug af oplyst data til at præcisere målretningen og sikre et optimalt afkast på markedsføringen for virksomheder der anvender LinkedIn annoncering i deres markedsføringsstrategi. Vores mål er at du får en kampagne der er værdiskabende og tilrettelagt dine mål.  

Vi har samlet tre faktorer, som er afgørende for at have en succesfuld LinkedIn kampagne. 

Hvad vil du opnå med din LinkedIn annoncering?
Formål
Hvad er formålet med din kampagne? Annoncer på denne platform er bygget til at generere kvalificeret kendskab til dit brand eller service.
Hvad vil du opnå med din LinkedIn annoncering?
Hvem er din målgruppe?
Målgruppe
En målgruppe kan opbygges gennem flere forskellige metoder. Her defineres en valgt målgruppe ud fra erhverv, virksomhed, job-stilling, erfaring, geografi mm.
Hvem er din målgruppe?
Hvordan skal annoncerne vises?
Visning
LinkedIn har som Facebook, rigtig mange forskellige muligheder indenfor annonceformater. Her er nogen af de mest typiske: Video- og billedeannoncer, tekstannoncer, spotlight-annoncer, jobannoncer og boost.
Hvordan skal annoncerne vises?

Leder du efter en digital samarbejdspartner?

Vi har et yderst kvalificerede hold, som består af et ungt og dynamisk team med mange års erfaring i den digitale jungle. Ved hjælp af disse kompetencer har vi mulighed for at rådgive og dække alle typer virksomheder.